Što trebate jesti u lipnju?

 Što trebate jesti u lipnju?
Spread the love

12.06.2020/11:00h,objavila: #dalchy

 

Lipanj je krenuo, a vi istražite koje voće i povrće nam donosi ovaj topli mjesec i hranite se u skladu s prirodom – zdravo i hranjivo!

Kada jedete namirnice tijekom njihove sezone, odnosno kada je predviđeno da rastu i uzgajaju se, jedete ih najzdravije, najukusnije i onda kada su gotovo najjeftinije.

Lipanj je krenuo, a vi istražite koje voće i povrće nam donosi ovaj topli mjesec i hranite se u skladu s prirodom – zdravo i hranjivo!

 

Krastavac

Krastavci sadrže malo zasićenih masti, kolesterola i natrija. Dobar su izvor vitamina A, magnezija, fosfora i mangana, a odličan izvor vitamina C, K i kalija. Krastavci se kod nas obično jedu kao salata, ali s njim se može puno više od toga:

NAMAZ OD KRASTAVACA

VODA S KRASTAVCIMA ZA DETOX

TZATZIKI – GRČKA JUHA OD KRASTAVACA

Tikvice

U 100 grama sirovih tikvica naći ćete samo 16 kalorija, a bogate su vitaminima i vlaknima odnosno manganom i vitaminom C te su vrlo dobar izvor magnezija, vitamina A, kalija, prehrambenih vlakana, folne kiseline, fosfora, bakra i vitamina B2. Tikvice ne možete i ne morate izbjeći u kuhinji, jer ih je moguće napraviti na milijun načina:

ZELENE TORTILJE OD TIKVICA

TIKVICE PUNJENE KVINOJOM

BURGERI OD TIKVICA, CHIA SJEMENKI I PSYLLIUMA

Grašak

Grašak je namirnica koja je pristupačna, ukusna i zdrava. Najidealniji za konzumaciju je svježi grašak, jer ima najveću prehrambenu vrijednost i najbogatiji okus. Ima vrlo kratak vijek stajanja, jer se i nakon njegovog branja nastavlja proces dozrijevanja, šećer u njegovim zrnima pretvara se u škrob i ona postaju tvrda. Zato ga je odmah nakon branja potrebno na odgovarajući način spremiti da bi se održale njegove vrijednosti. Može se sušiti, konzervirati i zamrznuti, međutim time se gubi značajni dio njegovih nutrijenata. Dok mu je sezona i dok je svježi skuhajte ga i pripremite prema ovim zdravim receptima:

SIROVA JUHA OD GRAŠKA

GRAŠAK NA RIMSKI KAO IDEALAN PRILOG

Trešnje

Prepune antioksidansa i s malo kalorija, trešnje su svakako na listi najboljih namirnica u lipnju. Zbog svojih nutrijenata trešnje nam pomažu kod nesanice i štite srce pa ih što češće jedite sirove ili u obliku neke zdrave slastice kao što su štrudle, pudinzi, preljevi i sl.

Jagode

Ovo sočno crveno voće inače ima puno vitamina C i B6, a jedna šalica ima samo 49 kalorija. Neke studije čak su pokazale da su jagode odlična namirnica za one koji žele smršavjeti jer imaju nutritivne sastojke koji ubrzavaju metabolizam, smanjuju apetit i pomažu u kontroli razine šećera u krvi. Narežite ih poslužite u voćnoj salati, pospite s malo šećera kokosovog cvijeta ili ih poslužite u svi ovim savršenim oblicima:

ZOBENE KOCKE S JAGODAMA

TAPIOKA PUDING S JAGODAMA

PROTEINSKI SMOOTHIE S JAGODAMA

Mango

Sadrži malo kalorija, zasićenih kiselina, kolesterola i natrija, a istovremeno ima brojne sastojke koji su odlični za zdravlje. Bogat je izvor kalcija, željeza, kalija, magnezija, esencijalnih aminokiselina i dijetalnih vlakana stoga ne vidimo razlog da ne pripremite neka od ukusnih, zdravih obroka s njim:

SMOOTHIE OD AVOKADA I MANGA ZA SAVRŠEN TEN

MANGO CHIA PUDING

Izvor: tvornicazdravehrane

foto: pixabay

Facebook Comments